2019. január 3., csütörtök

…mindeközben kint szélvihar tombol…

Na jó, nem tudom mi lesz ebből, mert csak egy bejegyzést szerettem volna arról, mit álmodtam, de közben beleolvastam Lucia blogjába, és több dologra jöttem rá: 1: elfogadhatatlanul ritkán ír, 2: le kéne törölnöm minden írásomat és hamut hinteni a fejemre, méltatlanság okán. Nna…

 Egy hozzám igen közel álló* személy említette, hogy rémálma volt, erre most ébredtem egy dél-amerikai szappanoperából.
Nem, határozottan tagadom, hogy bármikor néztem volna olyasmiket, ez csakis akkor történik meg velem, ha keresek valami nézhetőt és előtte ilyesmi megy a tévében. Azok a hosszú snittek, ahogy drámai zenével a háttérben csak néznek! Hipnotikus**.
…mindenki csodálatosan nézett ki, és gazdag volt és nagyon kedvesen csevegtek egymással, meg együttérzőn hallgatták a többiek problémáit ("és Maria-Lucia fejfájása miatt későn értünk a partira"); persze belül az összes szereplő romlott volt és mindenféle titkok és gonoszságok lappangtak körülöttük, ahogy kell. A házak (valamiért NEM kastélyokban játszódott a történet) hófehérek voltak, olyan mexikói stílusú lapos tetős épületek, természetesen minimalista stílusban berendezve - tudod, amiről ordít hogy ehhez iszonyú sok pénz kell.
 Az egyik főszereplő, fiatal nő, szándékosa felgyújtotta az erdőt, miközben a barátnője (akivel persze majdnem egyformán néztek ki, ugyanaz a színésznő játszotta, más sminkben) éppen benne sétált (valami bizonyíték eltüntetése volt az eredeti oka, de ha így alakult, még jobb).
Aztán átvette az életét
A többiek, valahogy a többiek nem voltak túl sokáig szomorúak az ő eltűnése miatt, de valószínűleg csak a dramaturg (…) nem akart túl sok időt eltölteni ennek a szálnak a kidolgozásával.
Persze a másik nem halt meg, csak csúnyán összeégett, de valami titokzatos alapítvány (mielőtt kiderült volna a hátterük, felébredtem) fizette neki  plasztikai sebészetet (= új színésznő) és biztosított neki valami minimális járadékot és egy házat, ami semmivel se volt rosszabb, mint a többi szereplőé.
Az teljesen természetes, hogy bekerült az eredeti társaságba, akik érdeklődve közeledtek hozzá és sajnálkoztak, mert a tűz miatt elfelejtette a teljes előéletét (de minden tudása és képessége megmaradt a múltból), szóval fogalma se volt, hogy ki is volt ő tulajdonképpen (a közelieken azért picit látszik az arcán, hogy de).
A pasik magasak és dekoratívak voltak, és fenyegetően néztek, de semelyik nőnek nem okozott gondot, hogy egyedül maradjon bármelyikkel éjszaka, abban a házban amelyikből éppen most tűnt el titokzatos módon a tulajdonosnő (a pasi gúnyos vigyorral fogadta az illető női hölgyet, és ő közölte az eltűnést), szóval csak a szokásos.
…aztán persze a megújúlt főszereplőnő óvatosan nyomozni kezdett a helyébe lépett másik után, rezzenetlen arccal olvasta a papírokat, amin arról volt szó, hogy milyen dolgaitól (házak, cégek, kocsik, hajók, lovak…) szabadult meg, méltatlan módon… És hogy rendezte át az ő ellopott életét, a bőrébe bújva. Ebből persze egy csomó következtetést levont, és rájött az eredeti titokra, ami miatt az erdőtűzre szükség volt.

Este nem kellene mézeskalácsot enni. Vagy csak kevesebbet, és nem a hókiflik után. És nem a bejgli előtt. És nem is ennyi kólával.





* szerintem nem kölcsönös, de az élet már csak ilyen kegyetlen
** ám lehet hogy ez török sorozatokra jellemző, de azért nem kérek elnézést

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése