2024. augusztus 19., hétfő

Műszaki okok / Technical reasons

S: - Állítólag a kapu azért nem működik, mert van benne egy rugó, és ha túl sokáig van nyitva, az összenyomódik és úgy marad és utána nem tolja vissza.
I: - Igen, ez teljesen elfogadható magyarázat. Mármint olyanoknak akinek még soha nem volt a kezében semmilyen rugó. Beadhatod egy háromévesnek, egészen addig, míg szét nem szedett egy golyóstollat, mert utána már kinevet.

*

Előzőleg egy francia mérnök az mondta, de teljesen őszintén, nagy kerek pupillával, hogy a vonatnak azért van "lap"* a kerekén, mert túl sokáig állt egy helyben. De komolyan, el se mosolyodott közben!

***

S: - Supposedly, the gate doesn't work because it has a spring, and if the door is open for too long, it compresses and stays like that and then doesn't push back.
I: - Yes, this is a perfectly acceptable explanation. That is, for those who have never held a spring in their hands. You can tell it to a three-year-old until he breaks a ballpoint pen, because then he laughs at you.

*

Previously, a French engineer said, but completely honestly, with big round pupils, that the train had a "flat"* on its wheel because it had stood still for too long. But seriously, he didn't even smile!





* kerékpárlaposodás: egy vonat kerekén egy sík felület jelenik meg, (leginkább ha a kerék megcsúszik) ami utána a sínhez ütődve kopogó hangot ad, és nem mellékesen rongálja a pályát és a kereket is, ami később el is repedhet. Egy 3 centis lap már erősen hallható.
* wheel-pair flattening: a flat surface appears on the wheel of a train (mostly when the wheel slips), which then hits the rail and makes a knocking sound, and not incidentally damages the track and the wheel, which can later crack. A 3 cm flattening can already be heard strongly.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése